wtorek, 20 stycznia 2015

Budowa domu - początki dalsze przygotowania

Po wyburzeniu domu, został nam pusty plac, tata M. zbudował szopę na narzędzia - istotny element działki czy przeznaczonej na budowę czy tylko rekreacyjnej.
Szopa może i nie jest urodziwa, ale jak już wspomniałam bardzo przydatna: po pierwsze do przechowywania narzędzi, krzeseł, huśtawki i innych gratów, a po drugie do schronienia się przed deszczem, słońcem czy do załatwiania przyziemnych spraw czysto fizjologicznych.
W 2013 r. nawieźliśmy trochę ziemi, nasza działka była najniższym punktem na ulicy, większe ulewy kończyły się rzeką płynącą przez naszą ziemię. Ten rok to też załatwianie spraw sądowych i notarialnych, sprawy papierkowo-urzędowe zakończyliśmy w roku 2014 r.
W 2013 r. panowie z zakładu energetycznego "zdjęli" nam słup z działki.
W połowie marca 2014 r. udaliśmy się z pierwszą wizytą do architekta. Młody komunikatywny chłopak, czekaliśmy długo na projekt, orientacyjnie projekt otrzymaliśmy w lipcu. To dość długo, wiem  że można szybciej. 6 sierpnia 2014 otrzymaliśmy pozwolenie na budowę do uprawomocnienia się.
A 1 września 2014 r. rozpoczęło się spełnianie naszych marzeń: wytyczenie terenu.
Dziś fotorelacja z okresu przed wykopem, w następnym wpisie już sama budowa - etapowo.


Moja rada dla chcących budować: działaj - nie czekaj aż ktoś coś za Ciebie zrobi, działaj, czytaj, dowiaduj się, pytaj - to bardzo dużo daje. Nabiera się pewności w działaniu, wiary w swoje cele, marzenia.








3 komentarze:

  1. Nie wiem czy na ten moment zdecydowałbym się na budowanie domu i muszę przyznać, że mieszkanie całkowicie mi wystarcza. W końcu jeszcze kupiłem bardzo fajne mieszkanie w Gdyni z https://www.eurostyl.com.pl/oferta/nowe-mieszkania-gdynia.html i jestem zdania, że są one bardzo wysokiej jakości.

    OdpowiedzUsuń
  2. Ja już jestem na etapie wykańczania moich wnętrz i właśnie teraz przyszedł czas na podłogi. Ja jestem zdania, że bardzo dobrą opcją jest posiadanie jodełki francuskiej https://artcorestudio.pl/jodelka-francuska która tak naprawdę wygląda bardzo fajnie.

    OdpowiedzUsuń
  3. To prawda sama budowa domu jest bardzo ważna i ja jeszcze chcę powiedzieć, że fajnie jest wiedzieć komu zlecić takie prace. W każdym razie bardzo dobrą opcją jest wybranie firmy https://www.wawerbud.pl/ gdyż oni wszelkie prace wykonują bardzo dokładnie.

    OdpowiedzUsuń